2010. szeptember 12., vasárnap

Robert Merle - A sziget

Ismét egy olyan könyv, mely az első volt számomra - mármint Merle művei közül ezt olvastam legelsőnek.
Lebilincselő meseszövéssel jeleníti meg a Csendes-óceán szigetvilágának életét.
A történet valóságos sztorin alapul, nevezetesen a XVIII. században - egész pontosan 1789-ben - Bounty nevű kereskedelmi hajón történt matrózlázadás regényes formába öntött meséje.
A lázadó legénység tagjai a kapitányt, és a még hozzá hűséges matrózokat partra tették a Pitcairn-szigeten, ahol aztán új egzisztenciát kellett építeniük a bennszülöttek között. Rengeteg torzsalkodás egymás között, a helybéliekkel, és sok romantikus, estenként giccsbe hajló jelenet jellemzi a történetet.
Tudom, hogy ismétlem magam, de ez is letehetetlen!

18 évesen olvastam először könyvtárból, de aztán megvettem, és évtizedenként egyszer "visszatértem" hozzá, annyira megfogott :)

Akinek felkeltettem az érdeklődését, a már szokott módon a borító képére kattintva le tudja tölteni az e-bookot.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése